Ze zápisu skupiny "MUŽSKÁ PŘÁTELSTVÍ"

24.01.2014 20:44

Jak definovat přátelství ?

- Přátelé jsou ti, co mi lidsky sedli

- Přátelé jsou připraveni pomoci

- Přátelé spolu tráví čas (tato podmínka by ale hodně omezovala počet přátel u nás, kteří se často stěhujeme)

 

Jaká mužská přátelství nás zaujala na filmovém plátně ?¨

-Vinnetou a Old Shatterhand

- Rychlé šípy

- Bratrstvo neohrožených

- C.S. Foresterův kapitán Hornblower (film Master & Commander)

- Werich a Voskovec (a další dvojice Werich a Horníček, Šimek a Grosman)

- Frodo a Sam z Pána prstenů

- Joeye a Chandler z Přátel

- Shawshank Redemption

- Sherlock a Watson

- Rimmer a Lister z Červeného trpaslíka

- Sundance Kid a Butch Cassidy

- Klepání na nebeskou bránu

 

Jak jsme hodnotili svá kamarádství s klukama v dětství:

Přátelství v dětství, v porovnání s přátelstvími v dospělosti, mi přišlo hrozně povrchní.“

„Utráceli jsme čas, nevážili jsme si svých kamarádů, brali jsme to jako samozřejmost.“

„V malé vesnici, kde jsme žil, jsem neměl moc na výběr, bylo tam jen několik vrstevníků“

„Vztahy z dětství nevydržely do dospělosti – stále se k sobě hlásíme, ale dlouhodobá přátelství to nejsou.“

„Když jsem nad tím přemýšlel, vybavila se mi ta bezstarostnost“

„Když jsem byl malej, všechno se točilo kolem mě. I přátele jsem vnímal jen jako doplnění mě samého.“

„Když jsme byli malí, neměli jsme hranice v ničem, všechno bylo možné.“